מקרן מומלץ 2018 לקולנוע ביתי: BENQ TH683

13/02/2018

היום על שולחננו עוד מקרן מבית BENQ העולמית, חברה שהתוודענו למוצריה כבר בעבר וכבר נוכחנו לדעת ש BENQ משתמשים ברכיבים ברמה גבוהה מאוד ונוסף על כך בעלי אחריות על הנורה הארוכה ביותר והמקיפה ביותר.

הTH683 הוא מקרן FHD בעל כמה מאפיינים מעניינים וייחודיים, נוסף על כך שהרזולוציה הטבעית היא FHD 1080P ,עוצמת התאורה 3200LM גבוהה במיוחד ומעבד התמונה החדש של BENQ אמור לעשות פלאים .

אנו מתקרבים בצעדי ענק למונדיאל 2018 ברוסיה וב TH683- ישנו מצב תמונה וסאונד שנועד במיוחד למשחקי כדורגל, מצב זה מדגיש צבעים מסוימים ומחדד אף יותר את התמונה והסאונד לפי טענות היצרן.

מקרן הTH683 החדש של בנקיו יכול להיות פתרון אופטימלי לצפייה במשחקים העולמיים של מונדיאל 2018.

בנוסף ישנו גם חיבור המשתמש בטכנולוגיית MHL המאפשרת לנו לחבר את המקרן ישירות לסמארטפון באמצעות דונגל WIFI או כבל ייעודי.

פתיחת האריזה

כיאה למקרן ברמה כזו הוא שוקל קצת יותר ממקרן טיפוסי וגודלו גם כן עולה במעט על מקרן טיפוסי. בפתיחת האריזה כרגיל נמצאות חוברות הפעלה ואחריות של BENQ

וכמו כן גם שלט רחוק ,דיסק BENQ, וכבל VGA מקצועי מתנה.

מעבר לכך אין דבר נוסף, אך מומלץ מאוד לקנות בצירוף למקרן כמובן מסך למקרן איכותי ו\או מתלה למקרן , כך נמקסם את חוויית הצפייה ונוכל לתת חוות דעת מלאה וכנה בנוגע למקרן.

המקרן עצמו מעוצב בטוב טעם והוא מינימליסטי מאוד, המקרן לבן עם נגיעת של שמנת המקנות לו מראה אלגנטי מאוד,

בחלק העליון של המקרן נמצאים כל כפתורי השליטה שלנו – כפתור הדלקה\כיבוי, חוגת ווליום וKEYSTONE , תפריט, מקור, וחזור,

בנוסף ישנן גם נורות חיווי לPOWER , טמפרטורה ,ונורה. בחלק העליון של החזית נמצאות חוגות הZOOM ו FOCUS שנוחות מאוד לכיוון ,העדשה מתפקדת כמו SHORT THROW עם ZOOM גבוהה לפי היצרן.

מאוחר נמצאים כל החיבורים הנדרשים: ,HDMI 1 , MHL, RGB PC , VGA MONITOR,FULL RCA, AUDIO IN\OUT,USB POWER

נתונים טכניים:

טכנולוגיה: DLP

גלגל נורה: 6 צבעים

רזולוציה טבעית: 1920 FULL HD 1080X

עוצמת הארה: 3200 ANSI LUMENS

ניגודיות: 1:13000

חיבורים: MHL,HDMI,RCA,USB POWER, VGA ,AUDIO IN\OUT

חיי מנורה: עד 10,000 שעות

הפעלה והתרשמות

בהפעלת המקרן בפעם הראשונה גם ללא חיבור לשום מקור תוכן מיד ניתן לשים לב לבהירות הגבוהה המוצגת על המסך עם הלוגו של BENQ בעדכון התוכנה האחרון והעדכני ביותר.

הTH683 בהחלט מתעלה על המקרני FHD אחרים בעניין התאורה , בחיבור לפטופ דרך חיבור הHDMI המסך מיד מתחלף לזה המופיע על המחשב ואחרי כיוון קמר של הFOCUS וZOOM לפי הצורך התמונה שקיבלתי הייתה פשוט פריכה ואמיתית לגמרי.

כל רקע על שולחן העבודה שלי נראה לרגע כמו אומנות אמיתית, הצבעים היו מודגשים במידה הנכונה וריאליסטיים מאוד , ועדיין לא הקרנו תוכן נע.

בתחילה הקרנתי סרט 1080P רק כדי לבחון את התמונה אך לבסוף נכנעתי וצפיתי בסרט בשלמותו, התמונה הייתה חדה חמה ואמיתית לגמרי ,לא חוויתי מריחות בתמונה וקצב הריענון של המחשב נוצל במלואו ע”י המקרן.

מיד אחר כך העברתי את מצב התמונה ומצב הסאונד במקרן לFOOTBALL MODE והקרנתי משחק כדורגל באיכות 1080P , פי נשאר פעור בכל משך ההקרנה , הדשא נראה כה מציאותי שיכולתי כמעט לגעת בו.

הצבעים לא היו מודגשים יתר על המידה והיו מדויקים להפליא ,במצב כדורגל אכן ישנו הבדל שניחן בצבעים ,בחלוקת הסאונד ובניגודיות גבוהה .

סך הכל במצב חסכוני כמו בשאר מנגנוני החיסכון של BENQ אנו לא חשים אלא בהבדל זעיר בעוצמת ההארה אם בכלל, בכך אנו יכולים לחסוך חיי נורה ולהגיעל10000 שעות ואף יותר מניסיוני האישי.

החיבור לסמארטפון באמצעות חיבור הMHL קל ופשוט מאוד, ישנו צורך בכבל מתאים או דונגל WIFI אבל החיבור מתבצע במהרה ללא תקלות והביצועים מפתיעים לטובה.

מסקנות

כמו שציינתי למעלה התרשמתי מאוד לטובה מהTH683 של BENQ אבל כאן בבחינת מקרן FHD הדרישה היא יותר מדויקת וגבוהה והמקרן הזה עמד בכל הציפיות והיצרן עמד בהבטחותיו כיאה למקרן איכותי ממודל 2018.

בהקרנה של קובץ ראוי ,זאת אומרת בפורמט FHD 1080P אנו מנצלים את יכולות המקרן במלואן , והתוצאות בהתאם ,התמונה מוחשית ואמיתי למדי, חדות הגבוהה בשילוב הבהירות החזקה יוצרת מצב של הקרנה אופטימלית גם בסביבה מוארת חלקית.

בצפייה במצב כדורגל החוויה הייתה מרהיבה מבחינת הצבעים והן מבחינת פריכות התמונה, תנועות לא נמרחות כלל וקצב הריענון של התמונה גבוהה מאוד, על פי כל המדדים שלי לבחינת מקרן זהו מקרן שנמצא גבוה מאוד ברשימה של מקרן FHD עם ביצועים

מרהיבים בשימוש עם מסך למקרן ברמה גבוהה ניתן לחוש בהבדל ממשי בעוצבת הבהירות וחדות התמונה, זהו דבר שלא ניתן לזלזל בו אם ברצונינו לחוות את ההקרנה במלואה ובאופן אידיאלי!


פורסם בישראל היום 

למגוון המקרנים הנבחרים שלנו למונדיאל 2018 לחץ כאן